Grythyttan Stålmöbler

Varumärket Grythyttan Stålmöbler och produkterna med Fåtölj A2 i spetsen bär på en lång och speciell historia. Vi har arbetat med strategier, varumärkesidentitet, årliga koncept och medieval samt genomförande och utvärdering av kampanjer i tryckta och digitala kanaler.

I kommunikationen förmedlar vi det som fått möblerna att rota sig i den svenska folksjälen: En känsla av komfort, avkoppling och fritid. I trädgårdar, på uteplatser, vid stranden och på balkonger. Medan du kopplar av med en kopp morgonkaffe, läser en bok, har en grillfest eller helt enkelt njuter av solen – i en möbel av hållbart, väderbeständigt och miljöcertifierat trä.

Alla dessa känslor, sammanhang och produktegenskaper representerar det som köparna tänker när de överväger nya utomhusmöbler. Enligt forskning är dessa så kallade CEPs (category entry points) ett smart verktyg för att bygga och upprätthålla varumärkets närvaro hos potentiella köpare.

Vita utemöbler
Laptop och smartphone visar Grythyttan Stålmöblers webbplats
Grythyttans Hi-tech